Najczęstsze powody upadku restauracji. Na co uważać?

Niemalże w każdym mieście można zaobserwować, że tylko niektóre z nowopowstałych restauracji dają radę przetrwać próbę czasu i utrzymują się na rynku, a reszta upada i jest zamykana. Prowadzenie restauracji jest dla wielu osób spełnieniem marzeń, dlatego trzeba unikać kardynalnych błędów, które bardzo często powodują porażkę. Powodów upadku restauracji jest naprawdę sporo, dlatego warto przyjrzeć się tym najbardziej powszechnym.

Niedobre jedzenie

To, że niedobre jedzenie powoduje upadek restauracji, jest jak najbardziej logiczne. Klienci, którzy przychodzą do restauracji, chcą zjeść jak najlepsze potrawy. Ich cena jest ważna, ale dobre jedzenie zawsze jest w cenie. Mówi się, że sercem restauracji jest jej kuchnia. Smaczne jedzenie jest najlepszym haczykiem na klientów, a jego zła jakość to pierwszy gwóźdź do trumny każdej restauracji.

Lokalizacja

Dobra lokalizacja jest jednym z najważniejszych atutów restauracji, zaraz po pysznym jedzeniu. Nowi klienci to najczęściej osoby, które wstępują do restauracji po drodze, ponieważ akurat byli nieopodal i zaciekawił ich szyld z nazwą, albo menu rozwieszone przed lokalem. W miejscu, gdzie ruch jest słaby, będzie mało klientów, dlatego lokalizacja lokalu jest tak bardzo ważna.

Wbrew pozorom, atrakcyjna lokalizacja wcale nie musi oznaczać centrum miasta, ponieważ wystarczy, że restauracja położona jest na głównej drodze do jego centrum. Dobre połączenie komunikacyjne, duży parking, który pomieści sporą ilość samochodów, to cechy, które charakteryzują dobrą lokalizację restauracji. Zła lokalizacja skutkuje brakiem nowych klientów, który jest już prostą drogą do upadku restauracji.

Kadra

Pracownicy restauracji są jak trybiki w maszynie. Jeśli ma się dobrych i oddanych pracowników, to restauracja działa prężnie i przynosi oczekiwany zysk. To jest piękne wyobrażenie, ponieważ rzeczywistość jest zazwyczaj trochę inna. Duża ilość stresu, który charakterystyczny jest dla pracy w gastronomii, sprawia, że pracownicy często są nieefektywni. Kiedy tak jest, to nie oznacza, że restauracja upadnie.

Czasami wystarczą szkolenia i kursy, by wyprowadzić taką załogę na prostą. Jednakże jeśli atmosfera w kuchni i na sali zaczyna się zagęszczać, to bardzo często na horyzoncie widać już widmo upadku. Z tego powodu tak ważne jest odpowiednie dobranie pracowników, którzy mają doświadczenie i gotowi są na pracę w branży gastronomicznej. Dobrzy pracownicy, są w stanie wynieść restaurację na wyżyny popularności, a źli potrafią nawet doprowadzić restaurację do upadku.

Poważnym problemem jest także nieodpowiednie wyposażenie zaplecza restauracji. Jeśli lokal nie jest wyposażony w specjalistyczny sprzęt taki jak zmywarki gastronomiczne, to ilość pracy, którą muszą wykonać pracownicy, drastycznie się zwiększa. Prowadzi to do coraz większej presji,a zbyt duże napięcie odbija się zarówno na atmosferze w restauracji, jak i na samych potrawach.

Konkurencja

To, że konkurencja nie śpi, wie każdy przedsiębiorca. Najgorsze co można zrobić, to lekceważyć swoją konkurencję. Trzeba być cały czas na bieżąco i dokładnie analizować posunięcia konkurencji, ponieważ jeśli odpuści się na tej płaszczyźnie, to bardzo często okazuje się, że klienci powoli przeszli do konkurencji. Wielu restauratorów bardzo często obwinia konkurencje o swój upadek, jednakże jeśli jest się wystarczająco przewidywalnym, to można wprowadzić szereg zmian w ofercie, które skutecznie przyciągną klientów.