3 błędy w marketingu restauracji, których musisz unikać

Ogromna konkurencja na rynku gastronomicznym sprawia, że nawet niewielkie błędy w przekazie marketingowym mogą skutkować dużymi konsekwencjami. Prowadzenie restauracji to niełatwe wyzwanie. Codziennie trzeba podejmować szereg decyzji, dlatego pewne kwestie mogą umknąć uwadze. Jakich błędów należy unikać?

Nieaktualna strona www lub jej brak

Niektórzy twierdzą, że w dobie mediów społecznościowych strona internetowa jest niepotrzebna. Nic bardziej mylnego! Witryna w sieci ma tę przewagę nad portalami zewnętrznymi, że masz całkowitą kontrolę nad sposobem umieszczania treści i ich formą. Kolejną kwestią, która często występuje wśród restauratorów, to zaniedbanie istniejącej strony internetowej. Nieaktualne informacje, brak menu czy danych kontaktowych jest dużym błędem, ponieważ może wprowadzić klientów w błąd. Dodatkowo trzeba pamiętać o aspekcie wizualnym. Strona www powinna być spójna z wizerunkiem firmy, nowoczesna i atrakcyjna dla oka. Zainwestuj w profesjonalną sesję zdjęciową, która pokaże w zachęcający sposób potrawy. Pamiętaj, że klienci jedzą oczami! Własny portal to również okazja do stworzenia własnego systemu do zamówień online, który uniezależni Cię od serwisów zewnętrznych.

Udostępnianie nieciekawych treści

Restauratorzy zdają sobie sprawę z tego, że obecność w internecie jest istotna. Jednak założenie konta na Instagramie czy Facebooku to nie wszystko. Ważne są ciekawe i angażujące treści, które musisz regularnie tam umieszczać. Postaw na estetyczne zdjęcia dań i wnętrza lokalu, wydarzenia z życia restauracji i ciekawe promocje. Nie masz pomysłu? Zobacz, jak robi to konkurencja. Zainspiruj się innymi fanpagem, nie tylko z branży gastronomicznej.

Nie pozwól, aby Twoje media społecznościowe pozostawały martwe! Zdobywaj obserwatorów, pokaż im, że prężnie działasz i rozwijasz swój biznes. Co więcej, obecność na tego typu portalach to świetna okazja na poznanie opinii klientów oraz sprawdzenia co mówią o nas inni. Bądź w kontakcie ze swoją społecznością, słuchaj uwag i ulepszaj dzięki nim swój biznes!

Unikaj kłótni z klientami

Obecność w social mediach może niekiedy obrócić się przeciwko niektórym restauratorom. Głównie z powodu nieodpowiednich reakcji na negatywne opinie. Niezależnie od tego na jak wysokim poziomie stoi obsługa oraz jakość serwowanego jedzenia, to i tak zawsze znajdą się osoby, które będą niezadowolone. Zdarza się jednak, że złe opinie są wystawiane słusznie, ponieważ restauracja popełniła błąd. W takich chwilach nie można unikać przyznania się do winy. Zawsze trzeba starać się rozwiązywać konflikty z klientami w komentarzach i zachować spokój oraz kulturę w swoich odpowiedziach. Agresja i brak życzliwości zawsze zostanie odebrany z dezaprobatą. Restauracje, które nie potrafią przyjąć krytyki i wdają się w kłótnie na portalach społecznościowych, popełniają duży błąd, który potem odbija się na relacjach z innymi klientami.

Spójny, a zarazem ciekawy marketing restauracji nie jest łatwy do wypracowania. Istnieją jednak błędy, które trzeba unikać, aby nie stracić klientów. Dbanie o dobry wizerunek lokalu to w dużej mierze umiejętnie rozwiązywanie skarg klientów. Pamiętaj jednak o ciekawym contencie w social mediach i stronie internetowej. Prowadzenia restauracji to także oferowanie gościom pewnego stylu życia i filozofii, które powinny być, jak najbardziej ekscytujące i ciekawe.

Kuchnia bierze się z pasji do smaków i kultur. Technologia MEIKO wspomaga spełniać marzenia o sprawnej i nowoczesnej restauracji. Zmywarki gastronomiczne to jedna z naszych flagowych kategorii produktów. Wysoka jakość naszych urządzeń i dążenie do funkcjonalnej automatyzacji sprawia, że nie musisz martwić się wydajnym myciem naczyń. Nasze zmywarki gastronomiczne robią to znakomicie. Zaawansowane technologicznie rozwiązania oszczędzają czas i pieniądze, które możesz przeznaczyć na kwestie związane z promocją Twojego biznesu i dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.